TEST DRIVE: Dacia Duster, 1.5 Blue dCi 115 CP 4WD

Date

Multa vreme a trecut de cand nu am mai testat o masina dar, datorita celor de la Darex Auto Suceava, lucrurile tocmai s-au schimbat. Chiar cu foarte putin timp inainte de a primi aceasta propunere, am avut un moment in care m-am gandit cat se poate de sincer la mine si la ceea ce fac, iar concluzia a fost ca, desi nu am mai fost atat de activ in zona asta in ultimii doi-trei ani, tot industria auto ramane pasiunea mea cea mai mare. Asadar, colaborarea aceasta pe care tocmai am inceput-o a picat la fix! Urmeaza mai multe aventuri cu masini din grupul Renault-Nissan, dar deocamdata ne oprim la Duster.

Ce Duster? Noul Dacia Duster, in echiparea de top SL ORANGE, cu motorizarea 1.5 Blue dCi de 115 CP sub capota, cutie manuala cu sase rapoarte si tractiune integrala. Este prima masina a producatorului autohton pe care o testez, iar concluziile sunt surprinzator de bune. Totusi, cum e normal, concluziile vor veni abia la final.

IN MEDIUL URBAN: DIRECTIA ELECTRICA SE REMARCA

Pe masura ce se dezvolta, orasele noastre devin tot mai sufocate, iar acest lucru este valabil si pentru Suceava, chiar daca nu este tocmai o metropola. Locurile de parcare sunt din ce in ce mai greu de gasit, iar spatiile prin care te strecori cu dificultate devin tot mai intalnite. Nu as putea spune ca un SUV compact este cea mai potrivita masina in mediul urban, desi tot mai multe persoane fac o asemenea alegere, in conditiile in care isi petrec cel mai mult timp in traficul aglomerat. Totusi, Duster se descurca onorabil, un mare avantaj fiind noua directie electrica, cu ajutorul careia poti face cele mai delicate si complicate manevre, cu un efort minim. Daca stii cum e directia electrica a unui Fiat cu modul City activat, poti sa iti faci o idee mai exacta despre cum se simte directia unui Duster in 2019.

Masina testata a fost echipata cu anumite dotari care iti fac viata mai usoara, cum ar fi asistentul pentru unghi mort, senzori de parcare in partea din spate, dar si un sistem de camere complet, care iti ofera imagini suficient de clare din fata, spate si din partile laterale, direct pe ecranul cu diagonala de 7″ a Media Nav-ului. Luand toate acestea in calcul, cu toate ca masina are dimensiuni generoase (4341mm x 1804mm x 1693mm) confortul, chiar si in cele mai aglomerate zile, nu va fi afectat foarte mult. In oras, un inconvenient poate fi reprezentat de etajarea cutiei manuale cu sase rapoarte, care are o prima treapta aproape inutila, extrem de scurta, dar care isi arata avantajele in off-road. Totusi, in final, nu orasul e mediul perfect pentru Dacia Duster.

Mai multe
articole

Scroll to Top