Dacă în urmă cu ceva timp, producătorii auto se străduiau să obțină performanțe cât mai bune din motoare aspirate de litraj relativ mic, acum aceeși producători se străduiesc să facă același lucru dar cu motoare mult mai mici și, neapărat, cu turbină. Turbina nu mai e demult o componentă nouă în peisaj, dar nu cred că se gândea foarte multă lume că vom ajunge să conducem mașini, chiar din clasa medie, dotate cu motoare de 1 litru.
Primul ”motoraș” de acest gen pe care am avut ocazia să îl testez a fost 0.9 TCe de la Renault, ce echipa la vremea lansării și un Sandero pe care l-am testat atunci. Deși drive-test-ul a fost scurt, am avut posibilitatea să îmi fac o părere sumară despre acest motor.La distanță de 7 ani de acest moment, am avut ocazia să cunosc mai bine acest motor, ușor revizuit, de data asta pe un Clio 4 facelift, în nivelul de echipare Intens.De altfel așa a fost și experiența avută cu această mașină dacă ar fi să o descriu într-un singur cuvânt.
Cu Clio 4 am făcut cunoștință în toamna lui 2012, după ce l-am tot admirat în prealabil în fotografiile de prezentare. Încă de atunci l-am desemnat drept cel mai frumos Clio de până acum și, cu siguranță, una dintre cele mai arătose mașini din clasa mini. Îmi păstrez părerea și acum, la 7 ani distanță, mai ales că facelift-ul arată și mai bine.
Așadar nu o să insist pea mult pe aspectul exterior, pentru că nu sunt modificări majore ci mai degrabă de detaliu; o să punctez doar lucrurile care mi-au plăcut cel mai mult. Printre ele se numără farurile, care, în acest nivel de echipare, încorporeză luminile de zi, sub forma literei C, la fel ca la Megane, Captur sau Talisman. Tot datorită nivelului de echipare (Intens) mașina este dotată cu faruri full Led Pure Vision, despre care o să vă povestesc imediat.Per total se vede că mașina arată mai bine, cu un aer mai sportiv, având mici revizuiri acolo unde a fost cazul.